විවිධ

Powered by Blogger.

Monday, September 10, 2012

ත්‍රාසය භීතිය කුතුහලය පිරි තවත් රස කතාවක් - කෞතුකාගාර කොල්ලයේ කුඩුකාර ප්‍රියන්ත මුරභාර ස්‌ටැන්ලි හා එල්.ටී.ටී.ඊ.ය

දිවයින පුවත්පතින් උපුටා පළකෙරේ.
------------------------------------------

කෞතුකාගාර කොල්ලයේ ප්‍රධාන සැකකරු වූ
කුඩුකාර ප්‍රියන්ත මෙන්ඩිස්‌ ආ ගිය අතක්‌ නැත.
ඔහු අතුරුදහන් වන්නේ සලකුණකුදු නොතබාය.
හරියටම වාෂ්ප වූවා සේය. ඔහු ගැන තොරතුරකට
ලක්‌ෂ පහක තෑග්ගක්‌ සූදානම්ය. පොලිසිය මගින්
ඔහුගේ ඡායාරූපද පලකර තිබේ.
එත් මේ ලියන මොහොත වනවිටත්
ඒ තැනැත්තා පිළිබඳව ආරංචි මාත්‍රයක්‌ නොවේ. 


කතාව රස විදින ශ්‍රී ලාංකික රසවතෙක්
කුඩුකාර ප්‍රියන්ත

පොලිසියම කියනා පරිදිම සාක්‌ෂි ඉතිරි නොකර, හාත් පස විදුලි බුබුලක්‌ සේ ආලෝක කරඇති කෞතුකාගාරය ශූර ලෙස බිඳ, කෞතුක භාණ්‌ඩ ගෝනියක දමාගෙන, ඉහළ මාලයේ සිට ඇඳ රෙද්දක ආධාරයෙන් පහළට බැස අධි ආරක්‌ෂිත කලාපයේ මුර කපොලු අතරින් මීට මාස හයකට පෙර අතුරුදහන් වූයේ මේ හොරාය. හොරා කෞතුකාගාරයේ ආරක්‌ෂක කැමරා පද්ධතිය විසන්ධි කරන්නේය. ආරක්‌ෂක යකඩ පට්‌ටම් නොමැති දොරම කඩන්නේය. කෞතුක වස්‌තු තැන්පත් කර ඇති අල්මාරි යතුරු මගින් ඇරියාක්‌ සේ ඇර භාණ්‌ඩ පැහැර ගන්නේය. ඒ කතාවේ අසිරිය ඇසෙනා විටත් ඇඟ කිලිපොලා යන්නේය. හරියටම පැරණි දෙමළ චිත්‍රපටයක බිහිසුණු කතාවක්‌ සේය.

කොටින්ම හොරා දෙන්නේ පොලිසියත් "නන්නත්තාර" වන අන්දමේ ගේමකි. පොලිසියට අනුව හොරා ගැන කිසිම හෝඩුවාවක්‌ පසුගිය මාස හය පුරාම තිබුණේ නැත. එබැවින් පහුගිය වකවානුවේ පොලිසියේ සමහර නිලධාරීහු හොරා ගැන හෝඩුවාවක්‌ හොයා ගන්නට අංජනම්ද බැලුවෝය. මේ පසුබිමේදි වරායෙන් නිදහස්‌ කරගත් සුදුලූණු තොගයක්‌ වෙන්දේසිකරන්නට යැමේ සිද්ධියකදී පාතාල මැරයින් විසින් පැහැරගෙන කප්පම් ඉල්ලනු ලබනා අපරාධකාරයන් අල්ලන්ට ගිය පොලිසිය හොරා ගැන අහම්බයෙන් දැනගන්නේය. ඒ විස්‌තරය පසුගිය සතිය පුරාම සියලු මාධ්‍ය වල පලවිය.

මේ පසුබිමේදී අපත් පිළිගත යුත්තක්‌ තිබේ. පොලිසියට මේ අසුවී තිබෙන්නේ හොරෙක්‌ නොව, මහා අනර්ඝ සම්පතකි. එබැවින් මූ ලේසියෙන් අතහරින්නට පොලිසිය සූදානම් නැත. දැන් හොරාට විරුද්දව වචනයක්‌ කී විටත් පොලිසියට තරහ යන්නේය. එහෙත් ඉදිරිපත් කරඇති මේ හොරාගේ පුංචි පරහක්‌ දෙකක්‌ තිබේ. ඒ වග පෙන්වා දෙන්නේ ලියන අප පිළිබඳ විස්‌සෝප වන්නට නොවේ. උදක්‌ම කරුණාව පෙරදැරි කරගෙනය.

කොළඹ කෞතුකාගාර කොල්ලය සිදුවූ මොහොතේ එතැනට පැමිණෙන රහස්‌ පොලිසිය ආරක්‌ෂක කැමරා අක්‍රීය වීම, වීදුරු අල්මාරි නොකඩා භාණ්‌ඩ ලබා ගැනීම, උඩු මහලේ විසිරුවාහළ බීඩිකොට ඉවකර පොලිස්‌ නිල සුනඛයින් ආරක්‌ෂක කුටිය වෙත දිවයැම, පොලිසියත් නොමග යවන්නට සැලසුම් සකස්‌ කර ඇතිදැයි සැක සිතීම ආදී මූලික අධ්‍යයනයන් වලින් අනතුරුව කියන්නේ මේ හොරකම ඉතා සූක්‌ෂම හා සැලසුම් සහගත එකක්‌ බවය.

එහෙත් පොලිසියම දැන් පවසන ආකාරයට මේ පුරාවස්‌තු කොල්ලයේ ප්‍රධාන සැකකරු බරපතල ලෙස කුඩු වලට ඇබ්බැහි වූවෙකි. තුට්‌ටු දෙකේ ලපයිසිපයි වැඩවලට චාටර් වූවෙකි. එමෙන්ම ඔහුට හොරකම් කිරීම හෝ වෙනත් බරපතල අපරාධ සම්බන්ධව පෙර වැරදි නැත. හෙතෙම මීට කලින් කරවල හා තේ කුඩු වෙළෝදාමක්‌ කර තිබේ. ඊට පසු පොල්ගස්‌ඕවිට පැත්තේ තැපැල් කන්තෝරුවක පුංචි රස්‌සාවක්‌ කර ඇත. ඌට මිනිස්‌සු කියන්නේ කණේගෙඩියා කියාය. කණේගෙඩියාගේ අවසන් රස්‌සාව කොළඹ නගර සභාවේ කම්කරුකමය.

සාමාන්‍යයෙන් ලෝකයේ කෞතුකාගාරවල කෞතුක භාණ්‌ඩ හොරකම් කර තිබෙන්නේ අනූන තාක්‌ෂණයක්‌ හා සැලසුමක්‌ සහිතව ක්‍රියාත්මක වූ ලෝක මට්‌ටමේ සුපිරි හොරුන්ය. පොලිසිය නිවැරදිනම් කවදාවත් හරිහමන් හොරකමක්‌ කර නැති කණේ ගෙඩියා දෙන්නේත් පොලිසියත් නන්නත්තාර වන එවැනි ජාත්‍යන්තර මට්‌ටමේ සුපිරි වැඩකි. එසේනම් ඒ මට්‌ටමට පත්වූ ලෝකයේ එකම කුඩුකාරයා, පෙර වැරදිත් නැති කණේ ගෙඩියාය. මේ ඉදිරිපත් කිරීම අපේ විශ්වාසය පළුදු කරවයි.

ලෝකයේ කෞතුක භාණ්‌ඩ අලෙවිය සඳහා වන රහසිගත වෙන්දේසි යුරෝපීය රටවල්වල ධන කුවේරයන් අතර තවමත් පවතින්නේය. කෞතුකාගාර බිඳ කෞතුක වස්‌තු හොරකම් කරන සුපිරි හොරුන්ගේ වෙළෙඳපල එතැනය. අපේ රටේත් ඉතා ඉහළ මට්‌ටමේ වෙළෝදාමක්‌ සහිත කෞතුක භාණ්‌ඩ අලෙවි සංස්‌කෘතියක්‌ තිබේ. සමහරු ස්‌වකීය පුද්ගලික කෞතුක භාණ්‌ඩ එකතු විශාල වියදම් දරමින් නඩත්තු කරගෙන යති. අප දන්නා ආකාරයට ලංකාවේ කෞතුක භාණ්‌ඩවල වෙළෝදපල ඇත්තේ එතැනය.

එහෙත් පොලිසියටම අනුව කණේගෙඩියා මේ හොරකම කරන්නේ "සික්‌ එකට" කුඩු ගැසීම සඳහා ගතමනාවක්‌ හොයා ගන්නටය. ගෙයකට පැන බඩුවක්‌ මුට්‌ටුවක්‌ උස්‌සනවාට වඩා ඉතා අවදානම් සහිත මේ හොරකමට ඌ සම්බන්ධ වන්නේය. උගේ සික්‌ එක ඒ තරම්ම වැඩිය. අනතුරුව මාලිගාවත්තේ දී මේ භාණ්‌ඩ සිල්ලරට විකුණන්නේය. අනතුරුව අතුරුදහන් වන ප්‍රියන්ත මෙන්ඩිස්‌ හෙවත් කණේ ගෙඩියා දැන් අඩුම තරමේ "සික්‌ එකට" කුඩු ටිකක්‌ ගන්නවත් එළියට එන්නේ නැත. එබැවින් පොලිසියට අසුවන්නේත් නැත. මෙතැනත් පොඩි කොස්‌සක්‌ තිබේ.

මෙවැනි පුවත්පත් විස්‌තර බලමින් ඌ පහුගිය වකවානුව පුරාම හොරා ගත් රත්තරන් කාසි විකිණුවේය. රිදී කස්‌තාන විකිණුවේය. කෞතුක වස්‌තුවල තිබූ මැණික්‌ ගලවමින් වෙන වෙනම ගොඩ ගසා විකිණුවේය. ඒ විකිණූ භාණ්‌ඩ වලට රුපියල් හයලක්‌ෂ පහළොස්‌ දහසක්‌ අරගෙන තිබිණි. අමතර සුන්බුන් කෑළි ටිකක්‌ රුපියල් හාරදහසකට විකුණා තිබිණි. මේ මාරක හොරකමින් ලත් ආදායම දැනට හෙළිවී ඇති ආකාරයට රුපියල් හය ලක්‌ෂ විසි දහසකි. ඉතා වටිනා ඉතිරි භාණ්‌ඩ ටික කණේගෙඩියාත් සමග අතුරුදහන්ය. මෙයත් එතරම් ගැලපෙන ඉදිරිපත් කිරීමක්‌ නොවේ. අප මුරභාර ස්‌ටැන්ලි ගැන කතා කරන්නේ ඉන් අනතුරුවය. එය මේ කතාවේ නොලියවුන මුල් කොටසය.

මුරභාර ස්‌ටැන්ලි

කුඩුකාර ප්‍රියන්තට කලින් කෞතුකාගාර කොල්ලයේ සැකකාරයා වීමට යෝජනා කළ අයෙක්‌ වූයේය. ඔහු මුරභාර ස්‌ටැන්ලිය. ස්‌ටැන්ලි ලියනගේය. ස්‌ටැන්ලි ලියනගේ නෙළුම් පොකුණත්, ජෝන් ද සිල්වා ර`ගහලත් අතර ඇති මුර කුටියේ රාජකාරි කරනු ලබු ජාතික කලා භවනේ මුර භාරකරුය. උඩුනුවර, රංගම, ලීමගහකොටුවේ පදිංචිව සිටි ස්‌ටැන්ලි ජාතික කෞතුකාගාරයේ කොල්ලකෑම පිළිබඳව වැදගත් ප්‍රකාශයක්‌ සහිත සාක්‌ෂියක්‌ දුන් අයෙක්‌ බව කියෑවිනි. ඉන් අනතුරුව ඔහු අතුරුදහන් වන්නේය. යළිත් දින විස්‌සකට පසු ගෙනැවිත් නුවර ප්‍රදේශයේම මහපාරකට අත්හැරෙන්නේය. පාරට අත්හැරීමෙන් පසු රෝහල්ගත කරන ස්‌ටැන්ලි විසින් කරන්නේ ඇ`ග කිළිපොලායන ප්‍රකාශයකි.

ඔහු කියන්නේ තමුන් පැහැරගත් පිරිස කෞතුකාගාර හොරකම පිළිබඳ වගකීම තමුන්ට භාරගන්නට බල කරමින් දසවද දුන් බවය. බාරගනු ලැබුවහොත් හත්මුතු පරම්පරාවම ගොඩදමන්නට පොරොන්දු වූ බවය. අනතුරුව මේ ගැන වචනයක්‌වත් ප්‍රකාශ කළහොත් සිය දියණියව මරා දමනු ලබන බව කියා තර්ජනය කර මහපාරට අත්හැර දැමූ බවය.

ස්‌ටැන්ලි නුවර රෝහලේ සිටිනාවිට මේ ප්‍රකාශ රහස්‌ පොලිස්‌ කණ්‌ඩායම් විසින්ද සටහන් කර ගත්තේය. ස්‌ටැන්ලි ගැන හොයන්නට විශේෂ රහස්‌ පොලිස්‌ කණ්‌ඩායමක්‌ද නුවර ගියේය. එහෙත් ස්‌ටැන්ලිගේ කතාව දැන් යටපත්ය. මේ මනුස්‌සයා බොරු කියන්නේනම් මෙපමණ භයානක බොරුවක්‌ කීම සම්බන්ධව ඔහුව අධිකරණය ඉදිරියට පැමිණවිය යුතුය. එයත් නැත. මේ සිදුවීමට සැබෑ ලෙසම ඔහු මුහුණ දුන්නේනම් සිවිල් පුරවැසියෙක්‌ ලෙස ඊට වඩා බරපතල අපරාධයක්‌ මිනිසෙකුට සිදුකළ නොහැකිය. ඒ ගැන පරීක්‌ෂණ පැවැත්වෙන්නෙත් නැත.

මේ මොහොත වනවිට පරාණ බයට පත් ස්‌ටැන්ලි කිසිවෙකු සමග කතා කරන්නේ නැත. රස්‌සාවට කොළඹ එන්නේත් නැත. ඔහු පවසන පරිදි ඔහුට පෙර තරම් සුවයක්‌ ද නැත. ඔහු අත්හැර දමා සැකකාරයෙක්‌ සොයා ගිය ගමනේ පැහැසර සොයා ගැනීම කුඩුකාර ප්‍රියන්ත හෙවත් කණේ ගෙඩියා විය හැකියෑයි දැන් අයෙකුට යෝජනා කළ හැකිය.

එල්.ටී.ටී.ඊ සම්බන්ධය

මේ අතර කෞතුකාගාර කොල්ලය සම්බන්ධ අලුත්ම සොයා ගැනීම පිළිබඳ පොලිසිය අධිකරණය වෙත දන්වා තිබිණි. ඒ සොයා ගැනීමට අනුව මේ කොල්ලය පිටුපස සිටින්නේ එල්.ටී.ටී.ඊ. සංවිධානයය. කොටි ජාත්‍යන්තර ජාලය මාලිගාවත්තේ පාතාලය හා එක්‌වී මෙම කොල්ලකෑම කරනු ලබන බව කියන්නේ සිය සංවිධානය පුනරුත්ථාපනය කිරීම සඳහා අවි ආයුද මිලදී ගැනීමටය. ඊට කුඩුකාරයෙක්‌ යොදා ගන්නේ පාතාලය විසිනි.

අනතුරුව ඒ ජාත්‍යන්තර ජාලය විසින් මාලිගාවත්ත පාතාලය හරහා කෞතුකාගාර කොල්ලය සඳහා යොදා ගන්නා කුඩුකාරයා මාලිගාවත්ත බාබපුල්ලේ පාර අවට හතර අතේ කෞතුක වස්‌තු විකුණා ලක්‌ෂ හයක්‌ උපයන්නේය. ඒවා විකුණන්නේ කෞතුක වටිනාකමට නොව, සිල්ලරටය. ඊට අමතරව ඔහු තවත් දෙදෙනකුට මේ භාණ්‌ඩ කොටස්‌ විකුණා රුපියල් දහනව දහසක්‌ ලබන්නේය. කොටි ප්‍රතිසංවිධානය කරන්නට ආයුධ ගැනීම සඳහා කළා යෑයි පොලිසිය විසින් කියන මෙම කෞතුකාගාර කොල්ලයෙන් දැනට උපයාගෙන තිබේ යෑයි හෙළිවී ඇති මුදල රුපියල් හයලක්‌ෂ විසි දහසකි. මේ මුදලින් සමහරවිට ඔවුන් "අග්නි" වැනි මිසයිලයක්‌ මිලදී ගැනීමට පෙළඹෙනු ඇත. මේ ගොං කතා ඇසෙනවිට දැන් අපට තරහා යන්නේ නැත. දුක හිතෙන්නේය.

මේ රටේ වැඩ සිදුවන ආකාරය ගැන ඉතා පැහැදිලි කියෑවීමක්‌ මේ සිද්ධි මාලාව තුළ වේ. පොලිසිය කෞතුකාගාර කොල්ලයට කොටි සංවිධානය සම්බන්ධ කරගන්නේ කෞතුක භාණ්‌ඩ පිළිබඳ හෝඩුවාව සොයාගත් මාලිගාවත්ත පාතාලයෙක්‌ වන බිල්ඩර් ප්‍රසාද් ල`ග තිබී මයික්‍රෝ වර්ගයේ පිස්‌තෝලයක්‌ සොයා ගැනීමෙන් අනතුරුවය. මේ මයික්‍රෝ පිස්‌තෝලය කොටි සංවිධානය විසින් භාවිත කළ එකක්‌ බව කියෑවිනි. එහෙත් එය බිල්ඩර් ප්‍රසාද් කෙලින්ම කොටින්ගෙන් ලබාගන්නක්‌ නොවේ. ඔහු පිස්‌තෝලය ලබාගන්නේ සන්ධානයේ නාගරික මන්ත්‍රීවරයෙක්‌ වී සිටි කුඩු ලාල් නැමැතැතෙකුගෙනි ගෙනි. පාතාලය මර්ධනය කිරීමේ මෙහෙයුම පසුගිය වකවානුවේ ආරම්භ කරනවාත් සමගම කුඩු ලාල් රටින් පැනගන්නේය. කුඩු ලාල්ට මේ පිස්‌තෝලය දුන් බව කියන්නේ ඔහුව දේශපාලන ලෝකයට හඳුන්වාදුන් කැබිනට්‌ ඇමතිවරයෙක්‌ වූ කැලණියේ කුප්‍රකට දේශපාලන බලවතාය. එසේනම් පොලිසියට අනුවත් මේ අවි ගණුදෙණුව සෘජුව සිදුවී ඇත්තේ ඒ බලවතා හා එල්.ටී.ටී.ඊ ය අතරය. බිල්ඩර් ප්‍රසාද්ට පිස්‌තෝලය ලැබෙන්නේ දෙදෙනකුගේ අතින් අතට මාරු වීමෙන් පසුය.

එහෙත් මේ ගැන දේශපාලකයාගෙන් ප්‍රශ්න කරන්නට පොලිසිය පෙළඹෙන්නේ නැත. බිල්ඩර් ප්‍රසාද්ව අත්අඩංගුවට ගෙන කොටි සංවිධානයට චෝදනා කිරීම ඒ ප්‍රශ්න කිරීමට වඩා පහසුය. කෞතුකාගාර කොල්ලයට කෞතුකාගාර නිලධාරීන්ගේ මැදිහත්වීම, ඒ සම්බන්ධව සිදුවිය හැකි දේශපාලන බලපෑම ගැන වද වෙනවාට වඩා නන්නත්තාර කුඩුකාරයෙකු වරදකරු කර කතාව නිමා කිරීම පහසුය. ඒ නිමා කළ කතාව ගැන ප්‍රශ්න කළහොත් සිදුවන්නේ පූජ්‍ය ඕමල්පේ සෝභිත නායක හාමුදුරුවන්ට සිදුවූ ආකාරයට පොලිසියෙන් අම්මා මූ නැතිව බැණුම් අසන්නටය.

එබැවින් කතාව මේ ආකාරයෙන්ම නිමා වූ බව පිළිගැනීම අප කාටත් පහසුය.

ජානක ලියනආරච්චි

No comments:

වින්දනාත්මක

සාහිත්‍ය

සමාජ/කාලීන

දේශපාලන

Followers

අපිව කියවන අය